<`img height="1" width="1" style="display:none" src="https://www.facebook.com/tr?id=1636855189922022&ev=PageView&noscript=1" />

    פרקטי - שאלות נפוצות פתרון בעיות 

    אספנו בשבילכם מספר פתרונות פשוטים לשאלות נפוצות 

    • קשירת הבק אופיס עם הקופה

      בעיה 1: הכנסתי את הקוד שייצרתי בבק אופיס לקופה אך קיבלתי הודעת שגיאה

      פתרון 1: אנא ייצרו קוד חדש לקופה דרך הבק אופיס וודאו כי אתם מכניסים אותו נכון לאייפד

      פתרון 2: הקוד שניתן הוא קוד זמני ולכן במידה במידה ואתם מקבלים הודעת שגיאה, ייצרו את הקוד שנית והקלידו אותו תוך מספר דקות לאייפד

      בעיה 2: אני לא מצליח למצוא היכן ניתן לייצר את הקוד לקופה בבק אופיס

      פתרון: היכנסו לבק אופיס בעזרת שם המשתשמש והססמא שלכם, הקליקו על השם שלכם בפינה השמאלית העליונה של המסך. כעת הקליקו על ״קופות באייפד״ לאחר מכן, הקליקו על "connect a device" אנא וודאו כי בחרתם בסניף הנכון במידה ויש לכם יותר ממיקום אחד. הקלקה על קוביה זו, תפתח מסך עם הקוד החדש, אנא וודאו כי אתם מכניסים אותו בצורה מדוייקת למכשיר

    • הדפסת קבלות היסטוריות

      בעיה: הלקוח מעוניין בקבלה אך כבר ביצעתי פעולה חדשה בקופה

      פתרון: הקליקו על אייקון גלגל השיניים בפינה העליונה השמאלית במסך הקופה הראשי (באייפד). הכניסו קוד מנהל בן 5 ספרות. לאחר מכן, בחרו בהיסטוריית מכירות. הקליקו על ״עסקאות״ וחפשו את הקבלה המבוקשת. הקליקו עליה ולאחר מכן, הקבלה תופיעה על המסך. כל שיש לעשות כעת הוא להקליק על ״הדפס קבלה״ בצידו הימני של המסך והקבלה תודפס בקופה. בנוסף, במידה והלקוח מעוניין לקבל את הקבלה למייל, ניתן להקליק על ״שלח חשבונית מס/קבלה״ ולהזין את כתובת המייל של הלקוח

    • הקמת לקוחות בחנות

      בעיה 1: כיצד אני מקים לקוח חדש?

      פתרון: על מנת להקים לקוח חדש, יש לגשת למסך הראשי בקופה ולהקליק על ״בחר/י לקוח״ הממוקם בפינה עליונה שמאלי של המסך. לאחר מכן, במסך החדש שנפתח הקליקו על ״הוסיפו לקוח חדש״ מלאו את פרטי הלקוח הרלוונטיים כגון: שם, אימייל, מספר נייד, תאריך לידה וכו׳, ולבסוף הקליקו על ״שמור״ (בפינה הימנית עליונה של המסך) כעת הלקוח הוקם במערכת וניתן לבחור בו על מנת לשייך אליו את העסקה

      בעיה 2: אני לא מצליח למצוא לקוח שהקמתי

      פתרון: במידה והקמתם מספר רב של לוחות והרשימה הולכת ומתארכת, אין צורך לגלול כל הדרך למטה על מנת למצוא את הלקוח הרלוונטי. לאחר הקלקתם על ״בחר/י לקוח״ ניתן להקליק על תיבת החיפוש (אייקון של זכוכית מגדלת) ולחפש את הלקוח לפי השם

      בעיה 3: לקוח קיים ביצע אצלי עסקה אך שכחתי לשייך אליו את העסקה

      פתרון: אין בעיה, חשבנו גם על זה :) כל שצריך לעשות הוא לגשת להיסטוריית המכירות (על ידי הקלקה על אייקון גלגל השיניים בפינה השמאלית עליונה של המסך, לגשת להיסטוריית מכירות) כעת מצאו את העסקה הרלוונטית והקליקו עליה. כעת, על מנת לשייך את העסקה ללקוח, אנא הקליקו על ״שמור אצל לקוח״ כעת הקליקו על ״בחר/י לקוח״ מצאו את הלקוח   הרלוונטי (ניתן על ידי חיפשו כפי שהראינו בשאלה קודמת) והקליקו על התיבה הכחולה ״בחר/י לקוח״. לבסוף יש להקליק על ״אשר״ (בפינה הימנית העליונה של המסך) או להקליק על האיקס האדום במידה ונפתח לקוח לא נכון (התהליך יכול לקחת מספר שניות).

    • כרטיסים ועסקאות שמורות

      בעיה 1: אני רוצה לשמור את הכרטיס אבל לא לחייב את הלקוח ברגע זה

      פתרון: במידה ואינכם רוצים לחייב את הלקוח ברגע ההזמנה, לדוגמה הלקוח מעוניין בפריטים נוספים בשלב מאוחר יותר או אם אתם בית קפה או בר. כל שצריך לעשות הוא, לאחר שהכנסתם את כל הפריטים הרלוונטים לרשימה, בתחתית הרישמה (בפינה הימנית תחתונה של המסך) להקליק על ״שמור״. כעת יש לתת שם לכרטיס וניתן לרשום הערות נוספות. כעת הקליקו על ״שמור״ בפינה העליונה ימנית של המסך וזהו! הכרטיס שמור.

      בעיה 2: אני רוצה לערוך את הכרטיס/ הזמנה שמורה או לחייב את הלקוח

      פתרון: אין בעיה! כל מה שצריך לעשות הוא, במסך הראשי בפינה הימנית תחתונה של המסך להקליק על ״כרטיסים״ (יופיע רק כאשר אין בכלל מוצרים בתוך הסל). כעת יופיעו כל הכרטיסים השמורים (למעשה חשבונות פתוחים) יש להקליק על הכפתור ״בחר״ בצד הימני לחשבון הרלוונטי אותו אותם רוצים לערוך או לקבל תשלום עבורו. כעת ניתן להוסיף מוצרים, להוריד מוצרים (על ידי משיכת המוצר מימין לשמאל - תופיעה קוביה אדומה ״הסר״ ) הקליקו עליה במידה ואתם מעוניים להסיר את המוצר.

    • הקמה וניהול עובדים

      בעיה 1: כיצד אני רואה מי נמצא כרגע במשמרת?

      פתרון: ניתן לראות מי נמצא כרגע במשמרת על יד כניסה למערכת הבק אופיס (backoffice.practi.net(. בכניסה הקישו את פרטי הזיהוי והססמא ובחלון הראשי הקליקו על ״לוח סטטוס״ בצידו הימני עליון של המסך (במידה ואתם לא רואים את התפריט הקליקו על האייקון עם השורות - אשר פותח ומכווץ את אפשרויות התפריט) כעת כשאתם בלוח סטטוס שהוא למעשה החלון ממנו אתם יכולים לקבל את כל האינפורמציה בזמן אמת על מה שקורה ברגעים אלו ממש ובתקופות נבחרות בעסק שלך. כאשר תגלול למטה, תראו קוביה אפורה הנקראת ״כרגע עובדים״ שם ניתן לראות מיהם העובדים הנמצאים במשמרת  בחלוקה על פי סניפים.

      בעיה 2: כיצד אני משייך עובדים שונים לסניפים שונים?

      פתרון: על מנת לשייך עובד לסניף מסויים. כל שיש הוא לגשת לחשבון הבק אופיס, להקליק על שם הפרופיל במסך הראשי בפינה השמאלית עליונה של המסך ובפריט שנבחר יש להקליק על ״עובדים״. כעת, יש להקליק על שם העובד אותו אתם מעוניים לשייך לסניף מסויים וכעת כל פרטי העובד וההגדרות המשויכות עובד יפתחו בחלון. יש לבחור את הסניף אליו אתם מעוניינים לשייך את הלקוח ולסמן ״וי״ בקופה בצידו הימני של שם סניף והקליקו על ״שמור״ בפינה השמאלית עליונה של המסך.

      בעיה 3: כיצד אני מוחק עובד?

      פתרון: יש לגשת לתפריט העובדים בדומה לשלב הקודם על ידי הקלקה כניסה לבק אופיס, הקלקה על שם הפרופיל (בפינה השמאלית עליונה של המסך) והקלקה על ״עובדים״ מתוך התפריט. כעת  תראו את כל העודים אשר קיימים כעת במערכת. משמאל לשם העובד אוו תרצו למחוק הקליקו על ״שלח לארכיון״ וזהו! העובד נשלח לארכיון. העובד החליט לחזור? אין בעיה! כל שיש לעשות הוא לגשת לארכיון העובדים על ידי הקלקה על ״נשלח לארכיון״ בתוך מסך העובדים, ליד העובד אותו תרצו לשחזר מופיע הטקסט ״שחזר״ הקליקו עליו וזהו! העובד יכול לחזור לעבוד.

      בעיה 4: מה אני עושה במידה והעובד שכח את הקוד שלו?

      פתרון: מכיוון שבבק האופיס של פרקטי יש רמות הרשאה שונות, אתה כ״סופר יוזר״ יכול לגשת דרך הבק אופיס לפרטי העובד ולשנות את הקוד שנשכח. יש לעשות זאת על ידי כניסה לבק אופיס, הקלקה על השם/ פרופיל (בפינה השמאלית עליונה של המסך הראשי) ובחירה ב״עובדים״ מתוך התפריט שנפתח. כעת הקליקו על שם העובד ששכח את הקוד הסודי שלו וכעת תוכלו לראות את הקוד שהעובד שכח או לשנות את הקוד הקודם. אל תשכחו להקליק על ״שמור״ בסיום התהליך.

    • עדכון וניהול מלאי

      ?בעיה 1:מה אני עושה אם אני רוצה להוסיף מלאי רק לסניף אחד מסוים

      פתרון: במידה ואתם מעדבנים מלאי מהקופה עצמה, אין בעיה! המלאי ייתעדכן רק לסניף אליו הקופה משוייכת. במידה ואתם רוצים לנהל ולעדכן מלאי מתוך הבק אופיס, יש לעקוב אחרי השלבים הבאים. הכנסו לחשבון הבק אופיס שלכם. במסך הראשי, מתוך התפריט בצד משמאל יש לבחור ב״מוצרים״ כעת הקליקו על המוצר המסויים לו אתם רוצים להוסיף מלאי יש לבחור ב״מלאי״ מתוך התפריט. כעת יש לבחור את הסניף הרלוונטי מתוך רשימת הסניפים. לאחר שתבחרו את הסניף הרלוונטי, ניתן לעדכן את כמות המלאי לסניף ולמוצר. הקפידו להקליק על ״שמור״ לאחר שסיימתם לעדכן את המלאי. שימו לב כי אם למוצר קיימים משתנים שונים, יש לעדכן את המלאי לכל אחת מקומביניית המשתנים שייצרתם. שימו לב שעדכון המלאי לא מוסיף מוצרים למלאי, אלא מעדכן את כמות המלאי הסופית בסניף

      בעיה 2: מה לעשות במידה והכנסתי, שמרתי ועדכנתי את הכמות הלא נכונה?

      פתרון: בדומה לשלב הקודם, ניתן להגיע לחלון עדכון המלאי למוצר ספיציפי וסניף ספיציפי ולעדכן את כמות המלאי הנוכחית הנכונה.

      בעיה 3: למה המלאי לא מתעדכן בקופה?

      פתרון: על מנת שהמלאי החדש יתעדכן בקופה, יש לצאת מהאפליקציה (על ידי קליק כפול על כפתור הבית האייפד - הכפתור העגול,בצד האייפד ומשיכת האפליקציה למעלה) כעת, יש לפתוח את הקופה מחדש על ידי הקלקה על האייקון של פרקטי. זהו, כעת המלאי מעודכן!

    • בעיות עם המדפסת, מגירת כסף ובעיות רשת כלליות

      בעיה 1: המדפסת אינה מדפיסה קבלות

      פתרון 1: יש לוודא כי הקופה מחוברת לרשת, ומחוברת לרשת הנכונה. במידה והעסקה שלכם כוללת את הראוטר של פרקטי, יש לוודא כי האייפד מחובר לרשת בשם: "PRACTI POS -= XX:XX:XX=-". ניתן לבדוק זאת על ידי יציאה למסך הראשי באייפד (הקלקה על כפתור הבית העגול) וכניסה אל  Settings . לאחר הכניסה ל Settings  יש להיכנס אל Wi-Fi ולבחור את הרשת הנכונה מהרשימה. לאחר מכן, יש לוודא כי ישנה גישה לאינטרנט, במידה זאת על ידי כניסה אל Safari  ונסיון כניסה לכל אתר אינטרנט. במידה ולא לקחתם ראוטר של פרקטי כחלק מהעסקה והנכם עובדים על הרשת שלכם, יש לבצע את אותם שלבים ולוודא כי אתם מחוברים לרשת הנכונה של העסק שלכם.

      פתרון 2: יש לבדוק כי ישנו מספיק נייר במדפסת

      בעיה 2: אני מחובר לרשת הנכונה אך אין לי גישה לאינטרנט מה לעשות?

      פתרון: במידה ואתם מחוברים לאינטרנט אך אין גישה לאינטרנט, יש לאתחל את הראוטר על ידי הוצאה והכנה של הראוטר לרשת החשמל.

      בעיה 3: המדפסת לא נדלקת

      פתרון: יש לוודא כי המדפסת מחוברת לחשמל וכי כפתור ההפעלה של המדפסת (נמצא בחלקו הימני התחתון של פני הקופה) על המצב הנכון

      בעיה 4: מגירת הכסף לא נפתחת.

      פתרון 1: מכיוון שמגירת הכסף מחוברת למדפסת, אם מגירת הכסף לא מגיבה יש ראשית לבדוק כי הרשת מחוברת ועובדת בהתאם לסעיפים הקודמים

      פתרון 2: בעיה מכנית עם מגירת הכסף. במידה ואין בעיית תקשורת והמדפסת מדפיסה לדוגמה, לנער (כן לנער - כמו פעם) את מגירת הכסף מכיוון בחלק מהמקרים ישנו מטבע או שטר תקוע המונע מהמנגנון האוטומטי של המגירה לעבוד.

    • כרטיסי אשראי לא עוברים 

      בעיה 1: ניסית להעביר כרטיס אשראי וקיבלתי הודעת שגיאה

      פתרון 1: ייתכן כי ישנן בעיות רשת כלליות, ניתן  לצפות בנושא ״בעיות עם המדפסת, מגירת כסף ובעיות רשת כלליות״ שם מופיע הסבר מפורט כיצד ניתן לבדוק ולטפל בבעיות רשת

      פתרון 2: כרטיס לא תקין, ייתכן כי כרטיס האשראי של הלקוח אינו תקין, מוגבל או חסום. במקרה זה רצוי לנסות לעביר כרטיס שונה על מנת לוודא כי מקור הבעיה אינו עם כרטיס האשראי של הלקוח

      פתרון 3: בעיה עם קורא הכרטיסים. ישנן שתי אפשרויות לבעיות פוטנציאליות עם קורא הכרטיסים. (במידה והקורא מחובר, ובמידה והוא אינו מחובר). ראשית יש לבדוק האם הקופה מזהה כי קורא כרטיסי האשראי מחובר לקופה. ניתן לעשות זאת על ידי צפיה במסך הראשי של הקופה, בחלקו התחתון השמאלי של הקופה יש לבדוק כי : Card Reader Status: Connected. במידה וקורא הכרטיסים מחובר יש להפעיל מחדש את האפלקציה ולנסות להעביר את אותו אשראי שוב. במידה וקורא הכרטיסים אינו מחובר, יש לבדוק כי הקורא מחובר פיזית על ידי לחיצה שלו לכיוון האייפד ולאחר מכן לאתחל שוב את האפליקציה של פרקטי.

    • הפקת דוחות זד

      שאלה: כיצד מפיקים דוחות זד מתוך המערכת?

      ניתן להפיק דוחות זד בצורה אוטומטית מתוך המערכת לתקופה נבחרת (ברוב המקרים, נייר דוחות זד לתקופה של חודש - החודש שעבר) על מנת לייצר דוחות זד אוטומטיים, יש ראשית להיכנס לחשבון הבק אופיס שלכם, ולהקליק על ״דוחות״ בצידו הימני של המסך. כעת, החלקו העליון של המסך, תופיע התקופה אותה אתם יכולים להגדיר - במידה ולא הפקתם דוח מעולם, התקופה הנברחת תהיה ״היום״ במידה וכן הפקדתם דוח בעבר, התקופה תישמר לפי הדוח האחרון שהפקתם. לאחר שהקלתם ובחרתם את התקופה הרלוונטית, יש לבחור את הסניף לו תרצו לייצר דוחות זד. (נמצא משמאל לתקופה הנבחרת) לבסוף, יש להקליק על ״ייצא לאקסל״ (הריבוע הכחול) בפינה השמאלית העליונה של המסך