<`img height="1" width="1" style="display:none" src="https://www.facebook.com/tr?id=1636855189922022&ev=PageView&noscript=1" />
Background Image

כיצד להפוך את העסק שלך לעסק חכם?

8 JUN
  

כיצד להפוך את העסק שלך לעסק חכם?




הרבה נאמר ונכתב על התרומה של בניית המסגרת לעסקים קטנים וחכמים. בין אם מדובר ביכולת לנטר את העסק שלך מרחוק ובין אם מדובר ביכולת להציב מטרות ולוודא שהעסק שלך עומד בהם, כל זאת במטרה להוביל את העסק שלך מעסק קטן לאימפריה קטנה.

תודות לטכונולוגיה הקיימת ולתרומה של מחשוב הענן, הרבה מהיכולות והתהליכים אשר היו שמורים בעבר לעסקים גדולים, זמינים כעת גם לעסקים קטנים ובינוניים. בין אם מדובר ביכולת לנטר את קצב המכירות כדי לוודא שהעסק עומד במטרות המכירה ובין אם מדובר במעקב אחרי התנהגות הלקוחות על מנת לוודא שאתם משמרים ומגדילים את המכירות עם קהל היעד שלכם. הטמעת חלק מתהליכי העבודה בהמשך יכולים לעזור לכם ליצור עסק חכם בצורה פשוטה, יעילה וזולה.

למרות שהסט טיפים הקטן הזה נשמע קצת מסובך, ניתן לטמיע כל אחד מתהליכי העבודה האלו בצורה פשוט יחסית על ידי שימוש בעמדת מכירות חכמה. וודאו כי אתם מחזיקים בעמדת מכירות חכמה.

ניהול מלאי - ניהול מלאי הוא אחד הכלים החשובים ביותר כשאתם רוצים עסק רווחי. רוב העסקים מוציאים ומקצים חלק נכבד מהתקציב שלהם לקניית מלאי (במיוחד אם אתם קמעונאי קטן). ודאו שאתם מחזיקים את המלאי הנכון. בואו ונניח שאתם קמעונאי קטן שמתחה במכירת נעליים, ניטור המידות אותם אתם מוכרים מכל סידרה הוא אחד הדברים החשובים ביותר שאתם צריכים לדעת לפני שאתם רוכשים מלאי חדש לעונה הבאה. ניתן להשיג מטרה זו בצורה פשוטה על ידי ניטור וניהול נכון של המכירות שלכם, וודאו כי המידות מוגדרות כקטגוריה בדוחות המכירות שלכם ובחנו בכל סוף תקופה מהן המידות הפופולאריות ביותר - ואילו מידות לא נמכרו. כאשר אתם מזמינים את הקולקציה הבאה שלכם, וודאו כי רכשתם מספיק מהמידות הפופלאריות ומעט מהמידות אשר לא נמכרות.

ניהול ומעקב אחרי מכירות והכנסות - ניהול המכירות יכול להיות כאב ראש לא קטן, במיוחד אם אתם לא הטיפוס האנליטי (ורובינו לא כאלו). עם זאת, ניתן להשיג מטרה זו בצורה פשוטה יחסית בעזרת הכלים הנכונים. גישה פשוטה לבעיה הזאת מתבצעת בעזרת סט נכון של כלים. וודוא כי אתם מחזיקים בעמדת מכירות חכמה (POS או EPOS). זה לא בהכרח אומר להוציא הרבה כסף, אלא רק לוודא שהקופה שלכם חמה מספיק ויודעת להוציא דוחות מכירה לפי תקופות שונות, בין אם מדובר ברמה יומית, שבועית או חודשית. וודאו שאתם יודעים מה קצב המכירות שלכם בהשוואה לתקופה מקבילה קודמת וודואו שאתם עומדים ביעדם שהגדרתם לעצמכם בכל אחד מחתכי התקופות.

תיצרו ונהלו מדדי ביצוע - ניהול נכון של מדדי הביצוע שלכם הוא אחד הכלים הכי חשובים לוודא שאתם נמצאים על המסלול הנכון ביצירת עסק רווחי. ראשית, וודוא שאתם יודעים מה אתם מנטרים ומה אתם מודדים. מדדי הביצוע עלולים (וצריכים) להשתנות בין סוגי עסקים שונים ובין עסקים שונים. לדוגמה, נניח שאתם בית קפה שכונתי שמוכר כל בוקר קוראסונים אותם אתם רוכשים ממאפיה קטנה. כל יום אתם רוכשים מספר מסוים של קוראסונים ובסוף כל יום אתם זורקים לפח את כל הקוראסונים שלא נמכרו. מדד ביצוע אפשרי הוא אחוז הקוראסונים היומי שנמכר מסך הקוראסונים שנקנו (מספר קוראסונים שנמכר חלקי סך הקוראסונים שנמכרו). במידה ותגדירו 80% בסף התחתון תיצרו לעצמכם מדד ביצוע מעולה (אם היום מכרתי רק 60% מסך הקוראסונים שרכשתי - מחר אזמין פחות).

ודאו שאתם יודעים מה קורה בעסק שלכם - לדעת מה קורה בעסק שלכם בכל רגע נתון לא אומר בהכרח שאתם צריכים להיות נוכחים בעסק שלכם 24/7. בעזרת טכנולוגיות הענן הקיימת היום, ניתן להתחבר למערכת שלכם בכל זמן נתון, לוודא מה קצב המכירות היומי, שהעבודים לא מתפזרים ומחלקים הנחות ולוודא שכל אחד מהעובדים עמוד ביעד המכירות היומי שלו (עוד מדד ביצוע מעולה).

הכירו את הלקוחות שלכם - אין צורך במערכת שימור לקוחות מסובכת ויקרה היום על מנת להכיר את הלקוח שלך ולדעת מה הוא קונה. ניהול מועדון לקוחות פשוט הוא דבר סופר פשוט וסופר אפקטיבי כיום. המידע על מה הלקוחות קנו, דפוסי הקניה וההעדפות שלהם יכולים בשלב מאוחר יותר לעזור לכם לחלק את הלקוחות שלכם לפלחים שונים כאשר תרצו לצאת בהטבות ומבצעים שונים - לדוגמה, לא הייתם רוצים לתקשר ללקוחות הגברים מבצע של 30% על כל נעלי הנשים או השמלות בחנות, פשוט תזרקו את תקציב השיווק שלכם לפח. ניתן להשיג זאת בצורה פשוטה יחסית על ידי שימוש בעמדת המכירות הנכונה. וודאו כי אתם מחזיקים בעמדת מכירה אשר יודעת לעשות זאת.